Behandling ved kiropraktor

Som kiropraktor har vi speciale i lidelser inden for bevægeapparatet (led, muskler, knogler, væv og nervesystemet). Vi er en del af sundhedsvæsenet, har autorisation fra Styrelsen for Patientsikkerhed og overenskomst med regionerne, så du kan få tilskud til behandling. Vores kiropraktor undersøger, diagnosticerer og behandler funktionsforstyrrelser i kroppen.

Der kræves ingen lægehenvisning for at blive behandlet hos en kiropraktor.

Vi behandler patienter med bl.a. hold i ryggen og nakken, diskusprolaps i nakke og lænd med udstråling til arme og ben, slidgigt i hofter, skulder- og ankelproblemer, hovedpiner og symptomer fra piskesmæld, samt smerter afledt af ovenstående f.eks. iskias smerter i benet, hælsporer, tennisalbuer, ’nerver i klemme’.

Vi behandler i klinikken også spædbørn og børn med gode resultater – se mere her.

Dit forløb hos os

Hvert forløb starter med en samtale om dine symptomer herunder dit generelle helbred, medicin og nuværende eller tidligere sygdomme og skader, som vi skal være opmærksomme på. Derefter laves en undersøgelse af et eller flere regioner. Behandlingsplanen udformes i samarbejde med dig.

Din behandling

Den kiropraktiske behandling består primært af manuel- og bløddelsbehandling af led, muskler og væv, samt rådgivning og evt. øvelser og chokbølgebehandling. For at gøre vores forløb endnu mere effektive arbejder vi ofte tværfagligt i klinikken. Her kombinerer vi ofte den kiropraktiske behandling med forløb hos vores massører, fysioterapeut, akupunktør eller kraniosakralterapeut. Vi arbejder på at mindske dine smerter, spændinger og betændelsestilstande (irritation), så kroppens muskler og led kan fungere bedre, og derved hjælpe kroppen med at hele.

Som med andre manuelle behandlingstilgange, kan der opstå milde til moderate bivirkninger. Dette kan være forbigående ømhed, stivhed, hovedpine og træthed, hvilket er helt almindelig. Oplever du akutte svære smerter, kan det også være kroppens naturlige måde at reagere på. Her er vi selvfølgelig klar til at hjælpe og følge dig igennem dit forløb.

Vi ser forebyggelse og rådgivning som en vigtig del af et behandlingsforløb, idet det er almindeligt at få tilbagevendende problemer, når man først har fået en skade. Forebyggelse kan omfatte træning samt regelmæssige rutinecheck hos kiropraktoren og massøren.

Læs mere om kiropraktik her